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    Erika, mein Superstar oder Filmen bis zum Umfallen

    By Dorothea Holloway | August 5, 2015

    Erika Rabau und Anna Dörrast in »Erika, mein Superstar«, courtesy Lothar Lambert

    Erika Rabau und Anna Dörrast in »Erika, mein Superstar«, courtesy Lothar Lambert

    Am 2. August, einem Sonntagnachmittag, trafen sich die Erika Rabau- und die Lothar-Lambert-Fans in voller Stärke im Bundesplatz Kino, um die Lambert-Premiere von Erika, mein Superstar zu feiern. Da die Fans so zahlreich erschienen waren, wurde nach der ersten Premiere (76 Min.) gleich eine zweite angesetzt. Es ist das liebevolle Portrait der Photographin und Darstellerin Erika Rabau.

    Seit 1979 gehört Erika zur “Lambert-Familie”; d. h. der geniale “Underground-Filmer” Lambert, den Ron Holloway sehr mochte, hat Erika in fast allen seinen Filmen besetzt. Und die August-Sonntage sind gerettet: Es laufen am 9., 16., 23. und 30. August jeweils Lambert-Komödien mit Erika Rabau im Bundesplatz Kino. In KINO – German Film haben wir natürlich auch über Lambert berichtet. Hier ein Zitat von Jeffrey M. Peck, aus KINO No: 16 (Autumn 1984 ) unter der Überschrift:

    UNDERGROUND TO ABOVE-GROUND: LOTHAR LAMBERT

    Imagine a director who is a cross between Andy Warhol, Russ Meyer, and yourself when you take home movies of grandma, grandpa, and the kids. In fact, Lothar Lambert’s family of Berlin actors, to continue the comparisons, reminds one of the late Rainer Werner Fassbinder’s brood. His (Lambert’s, that is) beautiful blond leading lady Ulrike S. always appears, albeit in less glamorous situations than Hanna Schygulla, and in two a smorgasboard of characters like Stefan Menche (a macho softie a la Magnum), Dorothea Moritz, Dagmar Beiersdorf, and Albert Heins to whet the appetite of the most international gourmet – better, gourmand, since excess and extremes are Lambert’s forte. But Lambert is able to temper his penchant for what most people would charge to be the seemy side of life: prostitutes, pimps, drug-addicts, and transvestites. He has a sincere and genuine desire to represent a view of the world from the perspective of the outsider. These characters often turn out to be homosexual (or at least to have some predilections in this direction), the insignificant, the lonely, or the just plain bored who would like to be something different than they are, to have some notoreity, some excitement, or – if they are really lucky – just plain happiness.

    P.S: Gestern ist black box gekommen, der Filmpolitische Informationsdienst Nr. 251, Juli/August, den ich immer Seite für Seite lese.

    Topics: Film Reviews, German Film | Comments Off on Erika, mein Superstar oder Filmen bis zum Umfallen

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